اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تقویت بایسته‌های فرهنگ ایرانی اسلامی در تعالی نظم و امنیت

فرمانده انتظامی استان مرکزی تقویت بایسته‌های فرهنگ ایرانی اسلامی را از مولفه‌های مهم در تعالی نظم و امنیت دانست و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، تاکید بر تقویت ظرفیت‌های فرهنگی و توجه به نگاه ایجابی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از بارزترین این بایسته‌هاست.

تقویت بایسته‌های فرهنگ ایرانی اسلامی در تعالی نظم و امنیت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران نظامی مبتنی بر آموزه‌های دینی است که از ابتدا قائل به رویکرد ایجابی در تامین امنیت ملی بوده و از ابزارهای رویکرد ایجابی هم بیشتر بر مؤلفه‌های نرم‌افزارانه تاکید داشته است.

وی پیروزی انقلاب را نماد پیروزی ابعاد نرم قدرت همچون ایدئولوژی اسلامی به رهبری ولایت‌فقیه و بهره‌گیری از اتحاد و روحیه ملی عنوان کرد و اضافه کرد: تضعیف پایه‌های اعتقادی نظام جمهوری اسلامی ایران در مفهوم جنگ نرم یکی از راهبردهای غرب علیه نظام اسلامی بوده و برنامه ریزی در این مهم و توجه به ابعاد نرم در تمامی عرصه‌ها عامل موفقیت انقلاب در مقابل حوادث و توطئه‌های دشمنان بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به حوادث اخیر در سطح کشور و با بیان امنیت بسیار مطلوب استان مرکزی در این ایام گفت: دشمن‌شناسی همواره یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری برای موفقیت بیشتر در مقابله با دشمنان نظام اسلامی بوده است از این‌رو ایشان همواره در فرمایشات مختلف برخی از جنبه‌ها و اهداف دشمنان نظام اسلامی برای مقابله با انقلاب ملت ایران را برای مخاطبان آشکار ساخته‌اند که بهره‌گیری از آنان طبیعتاً مقابله با دشمن را شتاب بیشتری خواهد بخشید.

مفخمی شهرستانی ثبات امنیت در استان را در ولایت مداری و بصیرت مردمی، هم‌افزایی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و بهره‌گیری صحیح از امکانات موجود در مدیریت مسائل اجتماعی و درحوادث اخیر برشمرد و گفت: بالا بودن امنیت اجتماعی در استان تنها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، تاکید بر تقویت ظرفیت‌های فرهنگی و توجه به نگاه ایجابی مقام معظم رهبری  به مقوله فرهنگ امکان‌پذیر شده است.

وی با بیان آمادگی پلیس استان مرکزی در برقراری نظم و آرامش عمومی به عنوان یک مطالبه به حق از سوی شهروندان خاطرنشان کرد: دشمنان این مرز و بوم با تمام توان و استفاده از ابزارهای مختلف، جنگ نرم را پیگیری خواهند کرد و از آنجا که تاکید این جنگ بر تضعیف قدرت فکری و ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ایران است باید دانست که مقابله با آن نیاز به توان بالای فکری و راهبردی هوشمند دارد و استفاده از ابزارهایی که این مؤلفه‌ها را تقویت سازد، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی یکی از این مؤلفه‌های مهم در برابر دسیسه‌های دشمن را فرهنگ ملی مبتنی بر بایسته‌های فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و گفت: با متغیرهایی چون اتحاد اسلامی، تبعیت از ولایت، نهادینه شدن ارزشهای اسلامی و انقلابی و تاکید بر فرهنگ ایرانی اسلامی می‎توان همانند برهه‌های مختلف انقلاب در مسیر اعتلای فرهنگ ملی گام برداشت.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول